کیم سو هیانگ (به کره‌ای: 김소향؛ زادهٔ ۵ آوریل ۱۹۷۸)، با نام استیج سوهیانگ، خواننده و ترانه‌سرا اهل کره جنوبی است.

به گفته سوهیانگ، هدف او استفاده از صدایش برای دلداری مردمی است که روزهای سختی را پشت سر می گذارند. سوهیانگ همچنین نویسنده داستان‌های تخیلی است و از سال 2013 چندین رمان فانتزی منتشر کرده است که معروف‌ترین آنها قلعه بلوری و آناکسیون است. برخی از روزنامه‌نگاران در رسانه‌های بین‌المللی به او لقب «ماریا کری کره‌ای» داده‌اند.

فعالیت

شروع به کار

سوهیانگ اولین کار خود را در سال 1996 با آهنگ “آقا” (선생님) انجام داد. او در یک استودیوی ضبط تمرین می کرد و آهنگساز جو هوان گون آواز او را شنید و از او خواست که آهنگی را با او ضبط کند. پس از امتحان، سوهیانگ اولین تک آهنگ خود را منتشر کرد و سپس با جو هوان گون به تور رفت و در کنسرت ها و اجراهای موسیقی زیادی شرکت کرد. او به گروه خانوادگی همسرش “POS” پیوست و چندین آلبوم منتشر کرد. سوهیانگ به یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین خوانندگان موسیقی معاصر مسیحی کره تبدیل شد. او تاکنون در حدود 50 کشور کنسرت برگزار کرده است. در سال 2014، او اولین هنرمند غیرآمریکایی بود که سرود ملی آمریکا را در یک بازی NBA خواند. او با آواز خواندن با کرک فرانکلین به شهرت بیشتری دست یافت.

مسابقات موسیقی

از سال 2012، سوهیانگ چندین بار در برنامه های مختلف مسابقه موسیقی تلویزیونی Immortal Songs 2، King of Mask Singer و I Am a Singer 2 شرکت کرده است و سه بار در Immortal Songs 2 با آهنگ های “Lan on Me”، “Bridge over Troubled Water” برنده شده است. و در سال 2023 با “One Million Roses”. او همچنین در سال 2017 یک رکورد را در King of Mask Singer ثبت کرده بود، قبل از اینکه سون سونگ یئون آن را بشکند.

پس از برنده شدن در قسمت ویژه مایکل بولتون در Immortal Songs 2 با امتیاز 442 (پنجمین رتبه برتر تاریخ)، مایکل بولتون – که سوهیانگ را یک “مهندس” توصیف کرد – از سوهیانگ خواست تا با او در کره جنوبی تور برگزار کند و کنسرت های زیادی را با هم در سراسر کشور اجرا کردند. علاوه بر این، اجرای او “Lan on Me” در جشنواره رسانه جهانی بنف در سال 2015 برنده جایزه شد.

سینما و تلویزیون

در سال 2016 سوهیانگ جایزه بزرگ موفقیت سئول را در بخش فرهنگ دریافت کرد. در انیمیشن”Moana” از دیزنی، سوهیانگ صدای آواز قهرمان را در نسخه دوبله کره ای انجام داد. سوهیانگ همچنین درباره آواز و تکنیک آواز در دانشگاه باکسئوک در شهر چئونان سخنرانی می کند.

سوهیانگ OST اصلی، “Wind Song” را که بازسازی آهنگ اصلی چو یونگ پیل است، برای درام ” Confession Couple” خواند. این OST برای چندین هفته در رتبه 1 نمودارها در Melon (سرویس موسیقی آنلاین) قرار داشت. علاوه بر این در نوامبر 2017 مقام اول را در Music Bank کسب کرد. او در آخرین روز سال 2017 در مراسم درام جوایز KBS در مرحله ویژه ای قرار گرفت که در آن OST اصلی “Wind Song” را اجرا کند. سوهیانگ در مراسم MBC Entertainment Awards 2017 اجرا کرد و جایزه ویژه در بخش موسیقی شو برای شرکت در King of Mask Singer دریافت کرد. او بیشترین تعداد بردهای متوالی داشت که تا آن زمان یک زن به دست آورده بود.

در طول بازی های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ، یورا مین  و الکساندر گاملین به اجرای آهنگ “Arirang Alone” از سوهیانگ پرداختند. علاوه بر این، در طی مراسم افتتاحیه پارالمپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ؛ سوهیانگ، همراه با سومی جو، آهنگ “Here as One” را که هر دو به طور خاص برای این مناسبت ضبط کردند، اجرا کردند.

این محتوا تنها برای کاربرانی که عضو سایت شده اند قابل دسترسی است، شما نیز می‌توانید با ایجاد حساب کاربری از ما حمایت کنید و از محتوای ویژه برخوردار شوید.

خرید اشتراک ویژه ورود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین موزیک‌های ویژه